Integration af kundedata for 1,4 mio. kunder  

Vertica rykker ud og hjælper Falck til en forbedret kundeservice og bundlinje

← Tilbage til caseoversigt

Falck

Falck er en nordisk baseret virksomhed med forretningsaktiviteter i store dele af Europa, og består af fire forskellige forretningsområder: Assistance, Redning, Healthcare og Træning. Falcks aktiviteter er rettet mod at forebygge ulykker og sygdom, at yde assistance i katastrofe-, ulykkes og nødsituationer og at hjælpe mennesker med at komme videre i livet efter sygdom eller ulykke.


Udfordringen

Som en virksomhed med mange eksterne partnere og mange forskellige afdelinger så Falck et behov for at få integreret sine kundedata i forretningsområdet Assistance, der består af knap 1.4 mio. kunder, med henblik på at optimere sine processer og i sidste ende forbedre sin bundlinje og kundeservice.

Mere specifikt funderede Falcks behov for integration i problemet med at overskue og indhente kundedata fra de forskellige systemer. Data som på daværende tidspunkt var fordelt på omkring 14 forskellige systemer.

Løsningen

Integreringen af de forskellige systemer, som Falck anvender i sine afdelinger og i sit samarbejde med sine partnere, skulle implementeres via Microsoft BizTalk, og Vertica blev udvalgt til at hjælpe Falck i gang med integrationsplatformen. Verticas hovedopgave var derfor at lære Falcks udviklere at arbejde med BizTalk baseret på forudgående analyser og workshops, så de selv kunne forestå integrationen af systemerne.

Verticas konsulentopgave på dette projekt bestod i at træne Falcks udviklere i at integrere disse systemer til ét datawarehouse, så Falcks medarbejdere lynhurtigt kunne danne sig overblik over den enkelte kunde ved kun at indsamle data ét sted. Ligeledes skulle de eksterne partnere kunne tilgå dele af systemet for at indhente relevant data.

Falck har i forbindelse med projektet etableret en intern udviklingsafdeling, og Verticas indledende opgave var derfor at kortlægge dels udviklernes kompetencer. dels hvordan systemerne var teknisk indrettet, så undervisningen kunne tilpasses optimalt.

For at implementeringen skulle lykkes, bestod Verticas arbejde af fire primære opgaver: Selve uddannelsen af udviklerne i BizTalk, at afholde en pilotuge, hvor platformen blev etableret, at afklare de tekniske krav med Falcks driftsafdeling samt hjælpe udviklerne med at finde ud af, hvordan løsningerne skulle laves, så de selv kunne forestå udviklingen og implementeringen.

Resultaterne

Som resultat kan Falck nu lettere vedligeholde dataene fra en integreret platform, og man har fået et bedre overblik over kundedataene. Dette har i sidste ende sparet tid hos den enkelte medarbejder, og dermed hjulpet Falck til en forbedret kundeservice og bundlinje.

Læs mere om BizTalk og integration på vores site Vertica Biztalk

ERP & Systemer


Oracle
SQL Server
SalesForce


Teknologier


Cloud
WCF & Services



Processer


CRM
Masterdata



Dokumenter


XML




Flere cases 

Kontakt mig

Kontakt mig gerne for en uforpligtende snak om integration. Jeg har mere end 15 års erfaring med e-handel, digital forretning og integration af systemer og virksomheder.

Vi holder dig opdateret

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og bliv opdateret på alt indenfor B2B og B2C e-handel.
Læs vores seneste nyhedsbreve

Læs vores e-bøger

Du er allerede tilmeldt nyhedsbrevet. Vil du vide mere om trends i e-handel, søgning eller browseroptimering? Så download vores e-bøger.

Læs vores e-bøger

Tak for din tilmelding til vores nyhedsbrev. Hvis du ikke modtager en bekræftelsesmail, så tjek dit spamfilter :)