Ny digital serviceplatform 

- strømliner den interne salgsproces og sikrer en endnu bedre kundeservice

← Tilbage til caseoversigt

B8

B8 er en af Danmarks førende kontormøbel- og rådgivningsvirksomheder, der bl.a. har indrettet kontorer for internationale virksomheder som Novo Nordisk og Mærsk. For at effektivisere den interne del af salgsprocessen og stå stærkere i et konkurrencepræget marked har virksomheden lanceret en ny digital serviceplatform, som led i en større digitaliseringsstrategi.


Digitalisering skal øge konkurrenceevnen

Hos B8 har man fokus på at skabe unikke kundeoplevelser gennem kvalificeret rådgivning og innovative indretningsløsninger. For at bevare sin position i markedet og styrke konkurrenceevnen ønskede B8 at lancere en digital serviceplatform, der kunne effektivisere og strømline den interne salgsproces, reducere time-to market og sikre en endnu bedre kvalitet og service over for kunderne.

”Vores formål med den nye digitale platform er at styrke sælgernes effektivitet, rækkevidde og service over for kunderne samt at minimere fejl. Platformen skal samtidig skabe fundamentet for, at vi kan vækste og skalere forretningen - også internationalt”, udtaler Henrik Mark Mogensen, Executive Director hos B8.

En digital serviceplatform

Med den nye digitale kanal har B8 fået en platform, der samler og optimerer alle processer omkring produktsortiment, salg og på sigt e-handel ét sted. Sælgerne er således altid ajour med viden om produkter, priser og kunder, hvilket forenkler deres arbejdsgange og skaber værdi for kunderne.

Ved at have alle nødvendige informationer lige ved hånden, kan sælgerne nu færdiggøre et tilbud mens de er ude hos kunden eller mellem kundebesøg frem for at være afhængig af oplysninger fra eksempelvis indkøb og kundeservice. Det betyder også, at sælgerne kan servicere kunderne mere kvalificeret, relevant og ikke mindst effektivt.

Samlet overblik over produktsortiment

Kunder og sælgere har nu adgang til et samlet overblik over hele B8’s produktsortiment på tværs af egenproducerede kontormøbelserier samt møbler fra en række andre populære møbelbrands. Heriblandt standardprodukter, kundetilpassede produkter og specialudviklet produkter, der spænder bredt fra arbejdsborde og kontorstole til belysning, skærmvægge og tavler. Produktsortimentet er således blevet udvidet, tilgængeligt og samlet i langt højere grad end tidligere.

 

Sælgerværktøj styrker salgsarbejdet

Den digitale platform er samtidig et stærkt sælgerværktøj, der ruster sælgerkorpset hos B8 til at sælge mere og yde en bedre kundeservice. B8 sætter en ære i at udvikle og producere skræddersyet løsninger, der passer til kundens ønsker og behov. Via en produktkonfigurator kan sælgerne nu i samarbejde med kunden, præge møblernes udtryk og funktion ved at tilpasse fx overflader, farver og greb, så de matcher kundens ønsker.

Konfiguratoren er samtidig med til at synliggøre bredden i B8’s produktsortiment og klæder kunden bedst muligt på til at træffe en endelig købsbeslutning.

Branding og inspiration  

Det nye website giver B8 bedre og flere muligheder inden for branding og inspiration og danner grobund for en mere målrettet kommunikation med kunderne. De besøgende kan lade sig inspirere af alt fra artikler om trends og nyheder til aktuelle seminarer og konkrete cases. Der er således blevet skabt et langt bedre formidlingsgrundlag både overfor kunderne, men også overfor sælgerne, når de skal inspirere, rådgive og vejlede kunderne til det rette køb.

Besøg www.b8.com her.

PIM strømliner og skaber overblik

I B8’s løsning håndteres produktdata af Product Information Managementsystemet Perfion. PIM-systemet varetager produktkataloget og sikrer en central og skarp styring af de mange produktdata, hvilket gør det muligt at udstille flere berigede og detaljerede produktinformationer til rådighed for sælgere og kunder. Integrationen til Perfion muliggør ikke blot produktkonfigurationen og højner informationsniveauet, men er også med til at strømline de interne processer, skabe overblik og minimere fejl.

Der er således skabt et bedre flow af data og viden i hele virksomheden, der er tilgængelig for alle og med til at løfte hele virksomheden både internt og i dialogen med kunderne.

Øget agilitet og bedre kundeservice

Lanceringen af B8’s digitale platform er bare et af de første skridt i virksomhedens digitale rejse. B8 har et ambitiøst roadmap foran sig, som vil introducere en række nye løsninger og funktioner, der er til fordel for både kunder og sælgere, og som i sidste ende vil være med til at styrke B8's position i markedet.

B8 fremstår nu som en mere tidssvarende og konkurrencedygtig virksomhed. Det er blevet langt nemmere at skalere forretningen og åbne afdelinger i udlandet samt at ansatte nye medarbejdere, da al viden og data er samlet i én løsning, der er tilgængelig for alle i virksomheden.

Med digitale platform har vi fået skabt overblik og simplificeret vores interne salgsprocesser. Det frigiver tid til sælgerne, der kan koncentrere sig om at skabe mest mulig værdi for kunderne. Samtidig skaber platformen fundamentet for den ønskede vækst og er et godt ståsted for den videre digitale udrulning.

Henrik Mark Mogensen

Executive Director hos B8

Se flere cases

Kontakt mig

For en dialog om produktdata og PIM løsninger og hvordan det kan understøtte og optimere Jeres forretningsprocesser og skabe fundament for omnichannel, kundeoplevelse samt øget salg.

Vi holder dig opdateret

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og bliv opdateret på alt indenfor B2B og B2C e-handel.
Læs vores seneste nyhedsbreve

Læs vores e-bøger

Du er allerede tilmeldt nyhedsbrevet. Vil du vide mere om trends i e-handel, søgning eller browseroptimering? Så download vores e-bøger.

Læs vores e-bøger

Tak for din tilmelding til vores nyhedsbrev. Hvis du ikke modtager en bekræftelsesmail, så tjek dit spamfilter :)