← Tilbage til caseoversigt

Coop Mad: ”Bestil og Hent”

Coop har længe været førende blandt de store dagligvarekæder inden for dagligvarehandel på nettet. Nu er koncernen gået skridtet videre og har koblet deres online handel tættere sammen med de fysiske butikker. Med indførelsen af konceptet ”Bestil og Hent” kan kunderne bestille varer online og frit vælge at hente dem i deres lokale Coop-butik eller få dem leveret direkte til døren.


Lokalt online

Coop er Danmarks førende udbyder af dagligvarer med mere end 1.100 fysiske butikker fordelt over hele landet.

Coops online supermarked var første skridt i en ambitiøs omnichannel-strategi, som handler om at forny og forbedre danskernes dagligvarehandel på tværs af alle salgskanaler. Ud over at være tilgængelige for forbrugerne online, ønsker Coop at benytte deres fysiske butikker til at tilbyde kunderne en endnu mere fleksibel service.

Online og offline smelter sammen 

I fremtiden vil kunderne opleve en fuldstændig sammensmeltning mellem online og offline. Fra onlineløsningen vil man kunne handle frit mellem tusindvis af varer fra det lokale supermarked eller fra Coop Mads centrale lager. De vil kunne få varerne leveret til døren eller hente dem på specialindrettede pick-up-points i det lokale supermarked.

Medlemsfordele og optjening af bonus fungerer ligeledes sømløst på tværs af kanalerne.

”Vi har et uomtvisteligt fokus på at give kunderne den rette service på det rette sted. Derfor er vores omnichannel-satsning et strategisk kernetiltag, som sørger for, at vi er tilstede der, hvor kunderne er fysisk såvel som digitalt.”

Morten Viktor

Kommerciel direktør, Coop.dk Mad

Butikkerne på det digitale landkort

Ved at tilbyde online handel via den lokale butik vil kunderne kunne få deres varer hurtigere – og samtidig vil Coop i højere grad kunne støtte op om de lokale butikker og give dem en andel af den voksende digitale dagligvarehandel.

Coop er bl.a. ejet af selvstændige brugsforeninger, som i generationer har fyldt meget på det fysiske danmarkskort. Med udfoldelsen af omnichannel-strategien bliver butikkerne ligeledes eftertrykkeligt sat på det digitale danmarkskort. 

I første omgang er muligheden for ”Bestil og Hent” tilgængelig i udvalgte Coop-butikker, men ambitionen er, at flere butikker skal tilbyde servicen i løbet af 2019.

Omnichannel for dagligvarehandel

Med løsningen går Coop som de første i landet for alvor ind i omnichannel for dagligvarehandel.

Se videoen og hør hvorfor løsningen er særlig spændende i et omnichannel-perspektiv.

Se flere cases

Kontakt mig

Vil du gerne vide mere om, hvordan I kan styrke jeres digitale forretning, så send en mail eller slå på tråden.

Tak for din tilmelding til vores nyhedsbrev. Hvis du ikke modtager en bekræftelsesmail, så tjek dit spamfilter :)