BizTalk løsning samler alle data ét sted 

- Agil it-arkitektur styrker konkurrencevnen

← Tilbage til caseoversigt

BON'A PARTE

BON´A PARTE er en postordre- og e-handelsvirksomhed, der sælger herre-, dame- og børnetøj samt lingeri. Virksomheden blev etableret i 1987 og har i dag afdelinger i Danmark, Sverige, Tyskland, Schweiz og England.


Udfordringen

Som postordrevirksomhed er BON’A PARTE meget afhængig af lager- og logistikfunktionerne samt håndtering af kunde- og leverandørordrer. Som et led i virksomhedens nye it-strategi var det derfor oplagt for BON’A PARTE, at det første integrationsprojekt i den nye it-strategi skulle være integrationen af PDM, der er BON’A PARTEs egenudviklede produktdatasystem, og Pulsen, som både styrer alle kundeordrer og prissætning af kollektionens artikler.

Hidtil er indtastningen af data fra PDM over i Pulsen foregået manuelt, hvilket har omfattet enorme mængder af data, der skulle integrereres.

Løsningen

Projektet har derfor stor indflydelse på virksomhedens processer og er udviklet i samarbejde med Vertica og med Microsoft BizTalk Server som integrationsmotor.

På sigt skal den nye BizTalk-løsning luge ud i de mange it-systemer og samle alle data ét sted. Det giver mere konsistente data samt bedre mulighed for at dele data.

Når integrationen mellem de to systemer er gennemført, forventer vi at spare to måneders fuldtidsarbejde, bare på det danske katalog.

Henrik Andersen

BON'A PARTE

Resultaterne

Foruden systemintegration og standardisering af processer kan den nye it-strategi opbygge en agil arkitektur, der gør det muligt hurtigt og effektivt at imødekomme nye krav fra kunderne.

Samtidig gør arkitekturen det muligt at implementere nye forretningsmæssige ideer og reagere på ændrede konkurrence- og markedsvilkår. Det giver BON´A PARTE de konkurrencefordele, der er nødvendige for også i fremtiden at stå stærkt på markedet.

Tøjvirksomheden har styrket konkurrenceevnen med den nye it-strategi med systemintegration og standardiserede processer.

Derudover har integrationsløsningen medført, at medarbejderne i indkøbs- og marketingafdelingen kan bruge deres tid på relevante, fagspecifikke opgaver i stedet for langsommelige manuelle processer, fortæller BON'A PARTE.

ERP & Systemer


AS400
Pulsen
PDM


Teknologier


WCF & Services
PIM



Processer


Katalog




Dokumenter


XML




Kontakt mig

Kontakt mig gerne for en uforpligtende snak om integration. Jeg har mere end 15 års erfaring med e-handel, digital forretning og integration af systemer og virksomheder.

Vi holder dig opdateret

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og bliv opdateret på alt indenfor B2B og B2C e-handel.
Læs vores seneste nyhedsbreve

Læs vores e-bøger

Du er allerede tilmeldt nyhedsbrevet. Vil du vide mere om trends i e-handel, søgning eller browseroptimering? Så download vores e-bøger.

Læs vores e-bøger

Tak for din tilmelding til vores nyhedsbrev. Hvis du ikke modtager en bekræftelsesmail, så tjek dit spamfilter :)