Besparelse på transaktioner 

← Tilbage til caseoversigt

Bolia Chipcard

Innovation og enkle løsninger er mottoet hos de digitale firstmovers i møbelkæden Bolia, der har introduceret et banebrydendenyt betalingssystem kaldet Bolia Chipcard i samarbejde med Vertica. Løsningen er i god tråd med Bolias fokus på at tilbyde en omnichannel kundeoplevelse.


I Bolias butikker har man fravalgt de traditionelle kasseapparater og dankortterminaler, der virker som et fordyrende mellemled. I stedet bruges webshoppen Bolia.com til at afgive ordrer også i møbelkædens fysiske butikker. Det er derfor det samme website, man tilgår, hvad enten man er sælger i Bolias butikker eller privat kunde derhjemme. Samtidig opsamles data fra kundernes købsadfærd ét sted. 

Udfordringen

Bolia tilbyder sine kunder mange forskellige betalingsmuligheder i deres butikker, men har ikke hidtil haft en traditionel betalingsterminal til betalingskort. I stedet har kunderne blandt andet kunne udfylde deres kortoplysninger på Bolias webshop Bolia.com i selve butikken, præcis som hvis de handlede på nettet hjemmefra.

For kunderne er den velkendte dankortterminal imidlertid forbundet med tryghed og bekvemmelighed, og de behøver samtidig ikke indtaste kortoplysninger på Bolia.com, men kan blot køre deres betalingskort igennem en terminal.

Vi er utrolig glade for at have allieret os med Vertica og lanceret en unik ny løsning, hvor vi tilbyder vores kunder en velkendt og tryg betalingsoplevelse samtidig med, at vi sparer gebyret pr. transaktion, som vi er pålagt ved de traditionelle betalingsterminaler. Det giver os en sekscifret besparelse hver måned i Norge alene.

Bolia

Løsningen

For at udvide tilbuddet af betalingsmuligheder for kunderne og give dem den velkendte oplevelse med betalingsterminaler har Bolia derfor indført Bolia Chipcard. For kunderne virker det præcis som en traditionel dankortterminal, men Bolia Chipcard er den første af sin slags i Danmark.

Som noget helt unikt er Chipcard-løsningen nemlig bundet op på websitet Bolia.com i stedet for et kasseapparat. Ved almindelige betalingsterminaler kommunikerer hvert kasseapparat med én specifik betalingsterminal. Chipcard-løsningen er derimod såkaldt mange-til-mange kommunikation, hvor samtlige Bolias terminaler kommunikerer med hinanden via softwaren Point.

Bolia har butikker i Danmark, Norge, Sverige og Tyskland, og Bolia Chipcard er indtil videre lanceret i de tre nordiske lande. Næste skridt er at introducere systemet i Tyskland.

Resultaterne

De første tre måneder efter Bolia Chipcard blev lanceret, er der kørt knap 100 mio. kr. gennem den nye betalingsløsning i Norden. For kunderne føles det præcis som at bruge en dankortterminal, selv om de i virkeligheden handler via en webshop og ikke et kasseapparat.

For Bolias sælgere er det en enkel måde at sikre ordreafgivelse og fakturering uden, at kunden skal indtaste de oplysninger, som man normalt skal indtaste ved et køb på en webshop som Bolia.com.

”Vi er utrolig glade for at have allieret os med Vertica og lanceret en unik ny løsning, hvor vi tilbyder vores kunder en velkendt og tryg betalingsoplevelse samtidig med, at vi sparer gebyret pr. transaktion, som vi er pålagt ved de traditionelle betalingsterminaler. Det giver os en sekscifret besparelse hver måned i Norge alene”, udtaler de hos Bolia.

Læs om Verticas e-handelsløsninger her

Se øvrige cases

Kontakt mig

Vil du vide mere om e-handel eller mobile løsninger, så send en mail eller giv mig et kald. Vi har 15 års erfaring med e-handel og inhouse forretningsrådgivere, designere og udviklere.

Vi holder dig opdateret

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og bliv opdateret på alt indenfor B2B og B2C e-handel.
Læs vores seneste nyhedsbreve

Læs vores e-bøger

Du er allerede tilmeldt nyhedsbrevet. Vil du vide mere om trends i e-handel, søgning eller browseroptimering? Så download vores e-bøger.

Læs vores e-bøger

Tak for din tilmelding til vores nyhedsbrev. Hvis du ikke modtager en bekræftelsesmail, så tjek dit spamfilter :)