UX og design

En digital platform bør designes, så den både ser godt ud og skaber forretning. Derfor har vi et benhårdt konverteringsfokus, når vi rådgiver om brugervenlighed og design. Ved at sætte os ind i jeres kunders adfærd og behov samt branchens konventioner sikrer vi, at jeres webshop eller app konverterer optimalt, og vi har mange års erfaring med brugervenlighed til B2B og B2C.


User experience og design

User experience – kaldet brugervenlighed på dansk – handler om at udnytte viden om brugeradfærd til at styrke sin onlineforretning. UX-konsulenten er så at sige købmandens forlængede arm. Han identificerer forførende øjeblikke, hvor der er mulighed for opsalg ellers krydssalg og ved, hvordan kunderne skal guides i et købsforløb.

User Experience er også en metode til at minimere risiko i jeres digitale projekter, da I sikrer jer, at jeres nye webshop eller app rent faktisk lever op til jeres behov og forventninger. Det er dyrt at designe noget, der ikke virker efter hensigten. Oftest sker det, fordi kravene til webshoppen var for løst definerede eller på grund af utilstrækkelig kommunikation mellem kunden, brugerne og designerne.

Vores ydelser

  • Analyse
  • Afklaringsfase
  • Konkurrentanalyse/konventionsafdækning
  • User surveys/online spørgeskemaer
  • Tænke-højt-tests/brugervenlighedstests
  • Split-tests/konverteringsoptimering
  • Heuristisk evaluering/ekspertgennemgang
  • Kategoristrukturering/kortsortering
  • Wireframing
  • Grafisk design

Ved at analysere, interviewe og teste kan vi minimere risikoen for, at I får brug for at lave noget grundlæggende om i jeres produkt, efter det går i luften. Jeres nye webshop eller app bør designes, så den er let at bruge og møder forventningerne fra jeres kunder samtidig med, at den matcher jeres forretningsmæssige krav. Uanset om jeres mål er flere besøgende eller større ordrer, er brugervenlighed og design stærke midler til at opnå målet.

Optimering af jeres online forretning

For os handler user experience og design om at optimere jeres online forretning. Takket være 15 års erfaring har vi forståelse for jeres forretning og kunder, og vi omsætter den viden til en løsning og et design, der er teknisk implementerbart, lækkert at se på og som booster salget.

For os er performance altafgørende. Vi har alle de nødvendige fagligheder samlet under ét tag og arbejder tæt sammen for at sikre, at såvel brugervenlighedseksperter som grafiske designere og tekniske udviklere kan bakke op om løsningen. Vi træffer beslutninger ud fra viden om brugernes adfærd, men brugerne får ikke lov at diktere resultatet. Det er os, der vurderer, hvor de besøgende kan rykkes, hvor der er barrierer for eksempelvis checkout og hvordan designet skal tilrettes, så vi kan nudge kunderne i den ønskede retning.

Hvad er godt design for os

Vi designer med hold i virkeligheden. Vores designere ved, hvad der lader sig gøre rent teknisk. De ved også, hvad der er god forretning. Og de kan omsætte jeres vision til en løsning, der sælger.

For os er godt design rent og enkelt. Det skal tale til følelserne og give brugeren den lille ekstra oplevelse, der kan føre til bedre konvertering. Og så må æstetikken aldrig trumfe forretningen. Derfor skelner vi mellem, hvornår vi skal fokusere benhårdt på funktionalitet, og hvornår der er plads til at lade æstetikken fylde. Samtidig tager vi højde for praktiske aspekter som jeres fotokvalitet, tekstlængder og ressourcer. Vores design skal nemlig ikke skabe forhindringer længere nede ad vejen. 

Når vi designer, går vi helt ned i detaljen. Ved at kræse for det visuelle, indlægge små animationer og designe finesser i interaktionen, skaber vi en lækker og samtidig funktionel brugeroplevelse for jeres kunder.

Ved at inddrage specialister i user experience, når I skal lancere eller redesigne en online løsning, sikrer I jer, at I bygger den rigtige løsning første gang. Fordi vi har sat os ind i brugernes adfærd, behov og branchens konventioner, er I mere sikre på at skabe en succes.

Lars Christensen

Partner, Strategi & e-business

Fra vision over eksekvering til optimering

En af vores styrker er strategisk rådgivning, så I får omsat jeres vision til den rette eksekvering. Gennem analyser og interviews afklarer vi, hvad jeres kunder reelt vil have, og vi tester det inden lancering.

Når jeres webshop eller app er gået i luften handler det om løbende at optimere den. Det gør vi ved at holde øje med kundernes adfærd, så vi kan justere og optimere jeres platform ud fra faktiske ændringer i kundeadfærden. En simpel ændring på en underside kan måske booste jeres konvertering med 5 %, og det kan ses på bundlinjen.

Wireframes skaber overblik

Vores UX-konsulenter afdækker kundernes behov og omdanner jeres vision til konkrete wireframes. Det betyder også, at det er lettere at skabe konsensus omkring beslutninger. Alle involverede i processen kan nemlig ud fra wireframes forholde sig til, hvad der er blevet aftalt. 

Wireframes er håndgribelige, skaber overblik og betyder, at vi kan håndtere eventuelle faldgruber, inden vi går i gang med den tekniske implementering.

Design til mobile platforme

Uanset om I opererer inden for B2C eller B2B, forventer jeres kunder i stigende grad, at jeres e-handelsløsninger kan tilgås fra smartphone og tablet. En mulighed er at mobiloptimere websitet, hvor målet er simpel navigation, god læsbarhed og lækkert layout, så kunderne kan finde og købe de ønskede varer – også på en mindre skærm. Og I skal kun vedligeholde løsningen ét sted frem for at have særskilte løsninger til forskellige skærmstørrelser.

En anden mulighed er at udvikle en app, hvor I kan styrke kundeloyaliteten, tilbyde bedre kundeservice og få adgang til vigtige data om jeres kunders adfærd. Både i B2C og B2C efterspørger kunderne muligheden for at afgive ordrer, se fakturaer eller søge information, mens de er på farten. Om det er nødvendigt at udvikle en app afhænger af det konkrete behov. F.eks. kan responstid og offline-behov tale for at udvikle en app.

Ud fra viden om jeres kunders adfærd kan vi kan rådgive jer om, hvorvidt I bør vælge en webshop eller en app.

Hvad får I?

Ved at inddrage specialister i user experience, når I skal lancere eller redesigne en online løsning, sikrer I jer, at I bygger den rigtige løsning første gang. Fordi vi har sat os ind i brugernes adfærd, behov og branchens konventioner, er I mere sikre på at skabe en succes.

Der er mange måder at designe en webshop eller app på. For os handler det om at gøre det komplekse simpelt. Vi hjælper jer med at afklare, hvilke funktionaliteter der skal præsenteres for kunden hvornår og sikrer, at jeres løsning rent faktisk kommer til at skabe salg.

Kontakt mig

Vil du gerne vide mere om, hvordan I kan styrke jeres digitale forretning, så send en mail eller slå på tråden.